سید محمد میرکمالی؛ علی قائم منتظری
چکیده
مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه میان یادگیری سازمانی و مهارتهای ارتباطی با تعارض سازمانی در کارکنان اداره آموزشوپرورش نواحی چهارگانه کرج انجام شد. روش مطالعه از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان اداره آموزشوپرورش نواحی چهارگانه کرج بودند که با توجه به حجم جامعه آماری، نمونهای به حجم 265 نفر تعیین و با روش نمونهگیری ...
بیشتر
مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه میان یادگیری سازمانی و مهارتهای ارتباطی با تعارض سازمانی در کارکنان اداره آموزشوپرورش نواحی چهارگانه کرج انجام شد. روش مطالعه از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان اداره آموزشوپرورش نواحی چهارگانه کرج بودند که با توجه به حجم جامعه آماری، نمونهای به حجم 265 نفر تعیین و با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه یادگیری سازمانی نیف (2001)، پرسشنامه مهارت ارتباطی بارآن و هادگی (1986) و پرسشنامه تعارض سازمانی شیرخانی (2011) بود. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه (گامبهگام) انجام شد. یافتههای این مطالعه نشان داد بین متغیرهای یادگیری تیمی و مهارت اطلاعرسانی با تعارض سازمانی رابطه وجود دارد (05/0> P) و متغیرهای یادگیری تیمی و مهارت اطلاعرسانی قدرت پیشبینی متغیر ملاک تعارض سازمانی را دارند. به نظر میرسد با پرورش روحیه یادگیری در سازمان و نیز بهبود مهارتهای ارتباطی کارکنان بتوان از تعارضات فردی و سازمانی جلوگیری کرد.